Nieuws

PPP gaat de samenwerking aan met Cantrijn

maandag 18 november 2019

Met trots kunnen wij mededelen dat Cantrijn vanaf 1 januari 2020 het secretariaat en de financiële administratie van Platform Promotional Products (PPP) gaat verzorgen! Ook wordt de website vanuit ons label cMember gemoderniseerd.Tijdens de laatste bestuursvergadering, georganiseerd bij Meet and C, is officieel het contract ondertekend door de voorzitter, Joop van Veelen en directeur, Marijke van Hoorne. Onder het genot van een lekker glas bubbels is de start van een mooie samenwerking tussen PPP en Cantrijn beklonken. PPP is een krachtige organisatie, die de individuele bedrijven in de promotionele productensector verenigt. De branchevereniging is in 2002 opgericht en telt inmiddels circa 300 leden. Voor de vereniging staan imagoverbetering door verdere professionalisering, kennisvermeerdering en belangenbehartiging centraal.

Lees meer

Adrienne Vertooren geassocieerd adviseur bij Cantrijn

woensdag 13 november 2019

Het adviesteam van Cantrijn is versterkt met Adrienne Vertooren. In de loop van 2019 heeft Adrienne haar rol als algemeen directeur van het eigen industriële familiebedrijf Merford (150 medewerkers) overgedragen aan haar opvolger. Momenteel is Adrienne actief als commissaris en adviseur van diverse (familie)ondernemingen. Via Cantrijn is Adrienne beschikbaar voor het adviseren van MKB-bedrijven, vooral op het gebied van HR. Adrienne: “Ik heb een grote passie voor het mensenwerk binnen een bedrijf. Medewerkers vormen het belangrijkste kapitaal. Samen met Cantrijn, het bureau dat ik al jaren ken als zeer professionele ondersteuningsorganisatie, wil ik mijn passie en ervaring graag inzetten om MKB-bedrijven vooruit te helpen.” Ingrid Cantrijn: “Wij kijken er naar uit om de ruime managementervaring van Adrienne te combineren met onze expertise als ‘totaalontzorger’. Ik weet zeker dat we samen van ieder MKB-bedrijf een gewaardeerde en toekomstbestendige werkgever kunnen maken”.

Lees meer

Drukke eventmaand achter de rug

maandag 1 juli 2019

Afgelopen maand hadden we topdrukte rondom evenementen en bijeenkomsten. Diverse kleinschalige evenementen werden er georganiseerd, maar ook grotere thema bijeenkomsten en een lustrum.Mooi om te zien dat klanten ons de organisatie van het evenement toevertrouwen van deelnemersregistratie, communicatie tot locatieondersteuning. Samen met de klant die verantwoordelijk is voor de inhoud, hebben we weer mooie bijeenkomsten neergezet.

Lees meer

Enthousiaste studenten Avans bij ons op kantoor

donderdag 11 april 2019

Afgelopen week waren er 9 enthousiaste studenten van de Avans Hogeschool bij ons op bezoek. Na een super leuke brainstormsessie gaan zij aan de slag met een HR-opdracht, waarbij thuiswerken centraal staat. We zien uit naar het resultaat van de opdracht om onze kwaliteit te waarborgen en te blijven verbeteren.

Lees meer

NVTA maakt eerste professionaliseringsslag samen met Cantrijn

maandag 18 maart 2019

Vanaf het nieuwe jaar verzorgen we de financiële administratie voor de Nederlandse Vereniging voor Transactionele Analyse (NVTA). Een mooie eerste stap in de verdere professionalisering die de vereniging wil gaan doormaken. Onlangs werd officieel het contract ondertekend door voorzitter Steven Cornelissen en vice-voorzitter Marieke van den Berg. “Tot op heden verzorgden wij als bestuurders zelf alle voorkomende operationele verenigingstaken. Echter zijn het taken die je erbij doet en gezien de professionaliseringsslag die we willen gaan maken, was het zoeken naar een ondersteuningsbureau een logische stap. Bij Cantrijn hebben we de juiste match gevonden. In eerste instantie gaan we samen aan de slag met de financiële administratie”, aldus de voorzitter.

Lees meer

Jong verenigingsprofessionals delen kennis tijdens Jong DNA event

maandag 28 januari 2019

Afgelopen donderdag waren ongeveer 20 jonge verenigingsprofessionals, die elkaar leerden kennen via De Nederlandse Associatie, bij elkaar om kennis, ervaringen en observaties uit te wisselen. De verschillende verenigingen en de best practices die werden besproken gaven een hele mooie dynamiek aan de eerste bijeenkomst van het jaar. De eerste bijeenkomst van Jong DNA werd door ons gehost, waarbij we een x aantal best practices van diverse verenigingen deelden. Vandaag de dag zijn verenigingen in beweging en denken na over hun bestaansrecht. Een van onze verenigingen gebruikte een klein initiatief om mee te starten om vervolgens de gehele verenigingsstructuur om te buigen naar een community. Daarbij was opvallend dat de jongere doelgroep hier de eerste stap in had gezet. Conclusie hieruit was: probeer vernieuwingsinitiatieven in het klein op te starten en ga kijken of het werkt. Als het faalt is het dan niet erg en bij succes kan het uitgroeien tot een verenigingsmetamorfose. Een ander voorbeeld is de uitdagingen waar een verenigingsmanager voor kan komen te staan wanneer een complete veranderslag noodzakelijk is binnen het bestuur en de gelederen. Met elkaar kwamen we ertoe dat je flexibel, maar vastberaden moet zijn en een aanpak op maat meestal de beste oplossing is. De volgende bijeenkomst van Jong DNA is gepland op 24 april bij TLN. Meer informatie en aanmelden kan (als je lid bent van DNA) via www.denederlandseassociatie.nl

Lees meer

Jong DNA bijeenkomst generaties in verenigingen!

donderdag 17 januari 2019

Nadat 2018 een start is gemaakt met het netwerk Jong DNA, zal op donderdag 24 januari de eerste bijeenkomst van Jong DNA in 2019 plaatsvinden. Wij organiseren deze keer de bijeenkomst en alle jong verenigingsprofessionals zijn van harte uitgenodigd. Het doel is om aan de hand van korte presentaties vier ‘best practises’ inzichtelijk te maken en op basis hiervan van elkaar te leren. Uiteraard is er ook tijd voor een drankje na afloop.Het thema van de middag is ‘Generaties in verenigingen’: vier totaal verschillende verenigingen met elk een eigen generatiespecifieke uitdaging of oplossing.Meer informatie en aanmelden

Lees meer

Succesvolle samenwerking met Rotary

woensdag 22 augustus 2018

De Rotary heeft in haar eigen magazine van augustus 2018 aandacht geschonken aan de samenwerking tussen Cantrijn en de Rotary. Begin 2016 hebben we de taken van het RAN-kantoor uit Amsterdam overgenomen. Izaäk Buwalda, oud-gouverneur van district Noord-Nederland en voorzitter van het Gouverneursberaad 2015-2016 vertelt in het magazine over de overstap naar Cantrijn: “We kozen, op advies van het RAN-bestuur, ervoor de kantoordiensten uit te besteden aan servicebureau Cantrijn. Dit bureau heeft meerdere serviceclubs als klant. In ons contract wordt een aantal vaste diensten geleverd, daarnaast kunnen we op maat diensten inkopen. Er is meer controle op onze uitgaven, we geven minder geld uit, we zijn goed bereikbaar er wordt efficiënter gewerkt. Enkele RAN-bestuursleden die eerder vrijwillig veel administratie moesten verrichten, hebben deze taken overgedragen aan Cantrijn. We hebben nu een eigentijds kantoor dat goed en effectief functioneert.” Benieuwd naar wat wij vanuit Cantrijn kunnen bieden? Klik hier.

Lees meer

Cantrijn feliciteert de VNVA met 85-jarig jubileum

maandag 2 juli 2018

Cantrijn en Meet and C feliciteren de Vereniging van Nederlandse Vrouwelijke Artsen (VNVA) met hun 85-jarig jubileum. Ter gelegenheid van hun jubileum organiseert de VNVA op 6 oktober een Lustrumcongres. In aanloop naar het lustrum organiseert de VNVA een veiling voor het goede doel: bestrijding Pelvic Organ Prolapse in Nepal. Cantrijn en Meet and C slaan de handen in één en dragen hier graag aan bij door een verschillende vergaderarrangementen aan te bieden. Zo biedt Cantrijn een compleet Vergaderarrangement, inclusief verslaglegging door een van onze notulisten. Meet and C biedt een Vergaderarrangement én een Flexplekabonnement voor een maand. Interesse? Breng je bod uit en steun het goede doel!

Lees meer

Succesvolle DNA Q-sessie over kwaliteit

vrijdag 18 mei 2018

Gisteren organiseerde we een DNA Q-sessie over kwaliteitsborging. Een bijeenkomst waarbij Sandra Henke van VRO Knowledge Centre. en Michiel Wesseling van de Opleiding & Registratie van Artsenfederatie KNMG hun verhaal vertelde toegespitst op de kwaliteit binnen verenigingen en organisaties. Enkele uitspraken tijdens de Q-sessie:"Als je maar 50 km mag rijden is het veiliger om 50 te rijden, dan te controleren of iedereen 50 rijd en niet 70".kwaliteitscertificering doe je niet voor het papiertje, maar doe je voor je organisatie".Een uitgebreider verhaal volgt binnenkort.

Lees meer
Sluiten