Deskundige begeleiding op de digitale snelweg

donderdag 4 februari 2021

In het tijdperk van de digitale revolutie kan geen organisatie functioneren zonder een optimaal functionerende automatisering. Cantrijn begeleidt haar klanten daarin, met de deskundige hulp van ervaren IT-partners Tredion en DailyCMS. Edwin van Gorsel van Cantrijn, Femke Cornelissen van Tredion en Timo van Tilborg van DailyCMS vertellen over de almaar voortschrijdende technieken en hoe deze doeltreffend in te zetten.

Edwin: ,,Veel klanten van Cantrijn, hebben zelf niet de gelegenheid of de kennis om zich met automatisering bezig te houden. Bestuursleden hebben naast hun verenigingswerk immers gewoon hun eigen drukke baan. De e-mail en de applicaties die nodig zijn, moeten werken. Het realiseren ervan en het beheer leggen de klanten bij ons neer.’’

Juiste IT-oplossingen

Edwin: ,,Veel verenigingen starten met een website en/of e-mailomgeving die vaak een beetje ‘houtje-touwtje’ georganiseerd is: voor iedere service een andere aanbieder of met ondersteuning van een kennis die op de spreekwoordelijke zolderkamer werkt. Maar automatisering is zó belangrijk. Daar moet je altijd op kunnen bouwen.’’

,,Wij kennen de processen van samenwerkingsorganisaties erg goed en weten exact wat ervoor benodigd is. We denken na over de juiste oplossingen en adviseren erover. In de implementatiefase begeleiden wij het gehele traject, we verzorgen de communicatie met de diverse partijen en leveren het eindproduct op met instructiebijeenkomsten. Het resultaat is een online oplossing die volledig, snel, responsive en veilig is.’’

,,Voor de uitvoering hebben we vijf jaar geleden gekozen voor de samenwerking met twee professionele partners: DailyCMS en Tredion. Samen kunnen we diverse IT-oplossingen perfect aanbieden en onze klanten naar ‘the next level’ brengen.’’

Inspelen op actualiteiten

Edwin: ,,De kracht van samenwerking met partners is dat je snel kunt inspelen op actualiteiten. Zij volgen die vanuit hun expertrol day-to-day en houden ons op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.’’

Femke: ,,Dit jaar hebben we onder andere veel online meetings gefaciliteerd voor klanten van Cantrijn, als alternatief voor reguliere vergaderingen. Deze leggen een groot beslag op het bestaande IT-netwerk, dus dat moet wel mogelijk worden gemaakt. Daarnaast verzorgen we trainingen om Cantrijn optimaal gebruik te laten maken van deze omgeving, die uiteraard veel verder reikt dan alleen een online vergadering plannen. We hebben het dan over webinars, mogelijkheden tot stemmen, et cetera. In gezamenlijkheid komen we tot de beste oplossing.’’

Timo: ,Wij verbeteren onze software proactief. Zo hebben we voor Semble op diverse punten de data integriteit tot een hoger niveau gebracht. Bijvoorbeeld met de controle of een e-mailadres nog in gebruik is, een grote toegevoegde waarde om met leden te kunnen blijven communiceren. Hiernaast blijven we innoveren op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en data integraties.’’

Veiligheid

Edwin: ,,Veiligheid is altijd actueel voor het type organisaties dat door Cantrijn wordt ondersteund. We hebben onder andere veel te maken met privacygevoelige data. Met onze professionele partners zijn we hier dagelijks mee bezig.’’

Femke: ,,Tredion zorgt voor veilige hardware en voor de technische veiligheid in het systeem. Denk bijvoorbeeld aan multi-factor authenticatie: extra verificatie voordat je toegang krijgt tot het systeem. Veiligheid begint overigens altijd met bewustwording van de gebruiker. Via Cantrijn kunnen we klanten daarin trainen.’’

Timo: ,,Continu passen we updates toe met vernieuwde beveiligingstechnieken. Specifiek voor Semble gaat er extra aandacht naar functies om de gebruiker centraal te houden en deze controle te geven over persoonsgegevens. ’’

Techniek staat nooit stil

Timo: ,,Het échte automatiseren is pas net begonnen, denk aan het verrijken en uitwisselen van gestructureerde data. Wat mij betreft nemen we nog meer afscheid van de ‘e-mail met bijlage cultuur’ en gaan we naar oplossingen die echt aansluiten bij de bedrijfsprocessen.

Femke: ,,De komende tijd houden wij onder andere de ontwikkelingen van Teams scherp in de gaten. Daarmee kan Cantrijn klanten de beste oplossing bieden op het gebied van online vergaderen, webinars, ALV’s en andere digitale contacten.’’

Edwin: ,,Zo blijven we kijken naar de horizon, gebruik makend van de kennis en ontwikkelingen van onze partners, voor toepassing bij onze klanten. Semble is een mooi voorbeeld. Dit systeem is gebouwd met de potentie om mee te kunnen groeien met de ontwikkelingen op IT-vlak en om te voldoen aan toekomstige wensen en behoeften op het gebied van online samenwerking.’’

Semble

We hebben er bewust voor gekozen om zelf applicaties te laten ontwikkelen die goed passen bij de processen van onze klanten. Onder het label cMember worden diverse online hulpmiddelen aangeboden. Er zijn ook veel bestaande oplossingen die goed ingezet kunnen worden, bijvoorbeeld voor e-mailmarketing, webshops en forums. Daarvoor is wel een goede backbone nodig van waaruit je slim kunt koppelen.

Sinds 2019 gebeurt dat met Semble. Dit is een online platform dat het samenwerken binnen een organisatie optimaliseert. Binnen Semble kunnen gebruikers samenwerken, communiceren, informatie delen en uitwisselen, ledenadministraties en groepen beheren en informatie van externe bronnen integreren.

Sluiten